Elin Linde

Tisdag

Kategori: Allmänt

Idag for jag och en till säsongsjobbare till Hörnsjö för att sänka vattennivån på en sjö. Tanken var att vi manuellt skulle "göra sönder" en så kallad nacke genom att ta bort stenar vilket i sin tur skulle generera en sänkt vattennivå. I teorin går det säkert men det vi lyckades sänka på ena stället (där nacken var) hjälpte liksom inte att sänka nivån där det skulle sänkas. Det var väl värt ett försök iallafall. Eftersom jag inte har någon maskinist längre får jag göra massa restgöra. Jippie. I morgon ska jag till exempel leta musslor. Tjoho på det. Idag har iallafall solen lyst och det har varit fint och höstigt. Väl hemma lagade jag mat, käkade och nu ikväll var jag först på spelarrådsmöte och sedan träning. Nu har vi kvällsfikat och det är dags att sova. Natti! 

Morgonljuset alltså. Så fint!


Kommentera inlägget här: