Elin Linde

Helgen

Kategori: Allmänt

Södag kväll, nyss färdigäten och så trött i kropp och huvud. Lyssnar på musik och ska snart dricka te, fint ändå. Idag har Johannes och jag åkt Röbäck Skimaraton, alltså en skidtävling här på Röbäck. Man kunde åka antingen fyra eller två mil och vi valde den kortare sträckan. Det var kul, så fint med strålande sol och superkallt. Har varit lite halvkrasslig de senaste dagarna utan att något brytit ut så när jag kom i mål, efter att ha andats massa kall luft, lät rösten lite sådär. Haha. Hoppas krassligheten släpper snart. Efter lopet fikade vi där och sedan åkte vi hem, drack te och duschade lääääänge. Så skönt att bli varm igen alltså! Sen byggde vi oss en blomsterhylla som vi ska ha hängdes i fönstret med massa sådd. Jag är så taggad! Får dock vänta med att så, lite för tidigt att sätta igång nu tydligen. Tittade på resultaen precis och såg att jag vann min klass. Haha. Mitt mål var att inte komma sist så det var ju kul att jag lyckades. 
\n
 
\n
Igår hade jag först träning med löpning på slutet. Jobbigt men sönt efteråt! Vid tre hade Jakob 25-årsfirande vid Hamptjärnsstugan och på vägen dit åkte vi förbi Granngården och köpte grejer inför odlingssäsongen då de hade lite specialpriser. Vid Hamptjärnsstugan bjöds det på hamburgare och trevligt sällskap. Vi var där kanske till sex och fortsatte sedan kvällen med mello och sedan film hemma hos Jakob. Fin dag! 
\n
 
\n
I fredags hade jag inga lektioner så jag passade på att jobba och sedan hade jag ett möte med min handledare inför ex-jobbet och det kändes kul. Åh, när jag gick ifrån henne så kände jag bara att jag också vill bli så duktig och klipsk som hon är. Hon kan verkligen det här med att jobba vetenskaplig och det är så inspirerande tycker jag! Resten av dagen fortsatte jag att läsa hemma och vid fyra-tiden mötte jag upp Johannes på stan för att göra lite årenden. Sen var vi bara hemma och tog igen oss efter veckan. Mådde lite halvers så fick stå över träningen men det var inte fy skam att få en ledig kväll. 
\n
 
\n
Här kommer lite bilder från helgen. Kram!







Kommentera inlägget här: