Elin Linde

Boashelg

Kategori: Allmänt

I helgen har vi besök av en krabat som vi tycker mycket om, nämligen Boas. Stina och Lewi är nere i Dalarna då Stajna skall åka öppet spår på måndag och då agerar vi hundvakt. Trevligt tycker vi! I slutet av veckan har det varit riktigt fint väder så igår efter skolan for jag med Boas till Hässingsberget och vandrade. Jag pulsade och hade den tjocka dunjackan på mig vilket resulterade i att jag höll på att kollapsa av svett och värmeslag. Svettig rakt igenom kom vi dock upp på toppen och efter nedfärden begav vi oss hem. Jag hade fotbollsräning och sedan for jag och två tjejer till till Ersboda för att stå i en garderob. Från åtta till två på natten, de ni. Det gick ändå bra och vi hade det trevigt.  
 
I dag, efter att jag vaknade klockan halv tio (!) begav vi oss ut mot Bäcksjön för att vara ute i det fina vädret. Vi pulsade till en myr där vi fikade, lekte lite och hade det gött. Solen sken och det var så vackert ute! På vägen hem for vi förbi Ersboda och köpte mat och växter. Här hemma har vi satt en deg inför imorgon, bakar bullar och ikväll skall vi titta på film. Dessutom, hör och hämpa, skall vi köpa hem pizza. Någon gång måste vara den första och den dagen är tydligen idag. 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Stina säger:
    2016-02-28 | 10:01:56

    Vad ni är coola🕵 Johannes ser riktigt farlig ut där, mittemot Boas.

Kommentera inlägget här: