Elin Linde

Veckan som gått

Kategori: Allmänt

Nu har en hel arbetsvecka gått och äntligen är det helg igen. Vi ska fixa och dona i vår nya lägenhet som vi äntligen har fått flytta in i. Det känns väldigt bra att få vara på plats i vårt hem som vi inte behöver flytta ut ur. Till slut så! Det är en trea på högsta våning med högt i tak och klurig planritning. Våra möbler passar inte riktigt i vardagsrum/kök så vi får ta oss en funderare på hur vi ska göra. Jag har en plan iallafall. Annars i veckan har jag jobbat, varit i Sandviken två gånger, gjort knäövningar med mera. I måndags var jag till Uppsala också. Jag åkte tidigt från jobbet och mötte upp BM söder om Gävle där jag hoppade in i hennes bil så åkte vi vidare tillsammans. Jag skulle nämligen till fysioterapeuten för att få höra om mitt knä och få övningar. Informationen jag fick var tyvärr inte så trevlig då det visade sig att mitt inre ledband är av. Så... Tråkigt! Men vad finns det mer att göra än att acceptera faktum och bara bita ihop. Kämpa med min rehab och jobba för att mitt knä ska bli bra igen. Heja mig! På måndag ska jag träffa läkare och då får jag höra vad nästa steg blir. Iallafall, efter besöket hade jag och BM planerat att besöka botaniska trädgården. Vi strosade runt, läste på skyltar och jag njöt av allt det fina. Både av växter och byggnader. Så fint! När vi kände oss nöjda besökte vi ett café som hade den godaste och somrigaste maten. Sådsn där mat som jag blir väldigt glad av. Gott var det dessutom! Jag tror den eftermiddagen var precis det jag behövde efter jag fått reda på hur det var med knät. 

Nu hoppar jag runt på kryckor samtidigt som jag drömmer om att få ha en fin och frodig trädgård någon gång i framtiden. Ha en fin lördag! 





















KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: