Elin Linde

Påsk i efterskott

Kategori: Allmänt

Hejsan! Numera bor vi i Gävle hemma hos B-M och jag börjar sakta men säkert förstå att det här är vår nya hemstad. Det är väldigt mycket bilar och folk överallt men jag tror nog att jag kan vänja mig med det. Iallafall. Vi kom hit i måndags kväll efter att vi varit till fjälls och den första dagen hade jag en jobbdate med Stora Enso som erbjöd mig en tjänst som jag har tackat ja till. Annars har jag mest jobbat ute i trädgården. Jag har provtränat med Sandviken som numera är mitt lag och gjort bårde det ena och andra. I fredags kväll åkte vi till Stina och Lewi i Rättvik och även där jobbade vi på, mest i trädgården. I går morse åkte vi tillbaka till Gävle igen och var först i kyrkan, följt av en biltur och vitvarorletande i Valbo. När vi kom hem for Johannes ut på cykeln och jag tog en ur med Enok. Sen kunde jag äntligen ta det lite lungt. Lagade mat, bakade kladdis och åt när Johannes kom hem. Helgen gick i en rykande fart minst sagt och jag är glad över lediga dagar nu kring första maj igen. 
 
Jag har massa bilder från fjällen som jag vill visa. Har inte suttit med datorn först nu så har inte kunnat fixa med bilderna men nu så. Det blev en tokig start på vår tur för i första kurvan ramlar Malin och bryter sin handled. Det hela gick bra som tur var och hon fick spendera påskhelgen hos vår bror med en gipsad arm istället. Så det kan gå! Första dagen blev alltså på fredagen istället för torsdagen. Då tog vi oss från Vålådalen till Stendalsstugorna. Värsta lyxstugan! Vi bastade, lagade svamprisotto, åt och hade det allmänt gött. Älskar att vara till fjälls alltså! 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: