Elin Linde

Njaka

Kategori: Allmänt

I helgen har vi varit i närheten av Saxnäs och samlat in data till mitt exjobb. Johannes var så snäll ch hjälpte mig vilket jag uppskattade väldigt mycket! Vi vandrade runt i stiglst land längst med bäckar. Första bäcken vi gjorde på lördagen var en sådan där riktig jobbig en att vandra vid och som grädden på moset var sista kilometern en myr bestående av grästuvor med vatten överallt. Puh, en riktig utmaning. Söndagsbäcken var snällare i terrängen vilket vi tacksamt tog emot. Utöver jobbandt som har vi vandrat lite, sovit på fina platser, badat och haft det fint. Solen har skinit och myggora har varit lite (mycket) väl närvarande. Det hör väl dock till på något sätt. Kom hem sent igår kväll och idag var det jobb som gällde. Det är så varmt att jobba i en bäck som inte är så skyddad av skog runtikring. Tur att vattnet är svalt iallfall. Här hemma har jag tappat upp saft i flaskor - älggräs och mjölkört har jag provat göra saft på. Nu ikväll har vi gymmat och snart är det dags att sova. Kram på er. 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: