Elin Linde

Tråkigt avslut

Kategori: Allmänt

Idag var jag ledig då det är ett glapp till nästa kurs som börjar i morgon. Johannes skulle ha åkt till Stockholm på kurs men hans taxi kom inte i morse. Som en snäll fru ställde jag upp på att köra honom till flygplatsen trots att klockan var tidigt slagen. Trots att jag ställde upp så hjälpte det inte Johannes att komma i tid för vår bil pajade. Jippie.  Vi lyckades köra in den till bilverkstaden och domen är skroten. Vi hade tänkt att köpa en ny bil nu i vår och sälja denna. Nu blev dock kostnaderna för att laga större än vad vi skulle få om vi säljer den. Så, detta innebär att vi inte har någon bil just nu och att vi måste köpa en snarast! Pga utebliven bil sitter jag därför på bussen hem just nu och klockan är snart elva på kvällen. Huva så sent. Stackars lilla bil, vilket tråkigt slut den fick! 

Annars idag har jag haft det bra. Började med att kika på nyhetsmorgon och sedan var Enok och jag ute på äventyr i det fina vädret. Så härligt alltså! Jag har även löst en del och haft det gött. Skottade fram altanen också. Hann träffa Johannes i en kvart innan jag var tvungen att hoppa på bussen mot först dans och sedan träning. Nu känner jag mig ganska så klar för dagen och vill bara hem. Snart så! God natt! 









Kommentera inlägget här: