Elin Linde

Sista dagen

Kategori: Allmänt

Idag har jag gjort min sista jobbdag för denna sommaren. Det ska visserligen vara utvärdering nästa vecka men ändå. Det känns faktiskt väldigt skönt. Själva restaureringen har gått bra och min maskinist har varit jätteduktig så det känns kul att vi gjort bra ifrån oss. Det har dock varit ganska långa dagar eftersom jag inte behövt göra så mycket. Dagarna har dock gått i rasande fart så det är nog ändå ett tecken på att jag trivts. Jag har dock längtat lite efter att göra mig i ordning på morgonen, sätta på mig vanliga kläder och att liksom leverera. Det känns spännande att skriva mitt exjobb och att sista året (snarare halvåret) väntar. Så kul och så mycket som kommer hända. 

Jag var klar med allt jobbrelaterat typ vid tio och då hämtade jag Enok hos Johannes och gick en promenad med honom. Runt halv tolv mötte Johannes upp oss på stan där vi bestämt lunchpicknik i en park. Det var både gott och mysigt. Lammrevben och potatisgratäng. För att fira min sista dag köpte jag bullar på stan som vi åt till efterrätt. När vi var klara åkte jag hem en sväng och sedan for jag till stan igen på afterwork. Det blev en kort men trevlig visit för mig eftersom vi hade träning. Efter träningen har vi tagit det lungt här hemma och njutit av lugnet. Hoppas ni haft en bra kväll. God natt! 






Kommentera inlägget här: