Elin Linde

En höstig lista

Kategori: Allmänt

Hejsan! Hoppas allt är bra med er? Idag kommer det en liten höstig lista som jag tänker kan vara lite mysig. Jag läser ju en del andra bloggar och sådär och helt plötsligt fick jag lust att göra en lista om hösten efter att ha läst andras. 
 
Hur känner du inför hösten 2018?
Yrkesmässigt: Tja, för mig blir det mest skolmässigt. Jag känner mig iallafall taggad på att jobba med mitt ex-jobb och det känns ju positivt då jag kommer spendera mest tid med det. Utöver det ska jag läsa en extrakurs i ledarskap och organisation för att kunna ta ut en tidigare examen. Det kommer bli lite kämpigt men känns lättare i och med att målet närmar sig. 
Privat: Jag känner mig ganska så harmonisk på något sätt. Vi har det väldigt bra Johannes, Enok och jag och det känns gott. 
 
 
Vad är din planer?
Förutom självklara saker som att jobba på med skolan, fotboll osv så vill jag känna glädje och mysighet. Jag vill känna mig säker och färgglad. Jag vill också vaa ute mycket och njuta av höstluften. Ta kort och vara kreativ. Kanske filma något. Jag vill laga god mat och baka massa äppelpajer och bullar. Vila. 
 
Vad är ditt favorit-te?
Roiboos, helt klart. Gärna något kryddigt med lite sting i. Tror jag även ska börja dricka mer grönt te då det sägs vara bra för kropp och själ. 
 
Snyggaste höstaccessoaren?
Haha, jadu. Jag tror nog jag säger färg. Något som piggar upp och bryter av. 
 
 
Vad är värst, kylan eller mörkret?
Mörkret helt klart!
 
Top 3 godast höstmat?
Mustig fisksoppa toppad med aioli. Lamm med en massa rotfrukter och örtigt tillbehör. Högrevsburgare är ju alltid gott. Dessa tre är nog mina favoriter just nu iallafall. 
 
 
En utflykt du vill göra i höst?
Jag vill vandra längst isälvsleden. 
 
En bok du vill läsa i höst?
Jag läser sällan bäcker under skolterminerna men just nu vill jag läsa "I marsfjällets skugga". 
 
 
Någonting du ser fram emot extra mycket just nu?
Humm. Det är ganska så mycket kul jag har framför mig. Först och främst vill jag komma in i ett bra pluggmode. Avsluta fotbollssäsongen på ett bra sätt och under uppehållet träna massa med Johannes. Vi ska till Kap Verde i november, det blir kul. Stina ska spela bandymatch i Umeå och vi ska vara där och heja. Ändå coolt att titta på sitt livs första bandymatch och så är Stina med där. Haha. Jag vill titta på basket för det har jag heller aldrig gjort. Jag längtar efter snö och skidor. Att förhoppningsvis åka hem till södern en sväng. Vi ska till Japan i december och det känns både läskigt och spännande. Ska bli så spännande att se deras kultur, äta konstig mat och umgås. 
 
Tja, där har vi en liten lista. Ha det gött! 
 
 
Kommentera inlägget här: