Elin Linde

Vändningen

Kategori: Allmänt

Idag vaknade jag ganska trött och fortfarande lite sur efter gårdagens förlust i och mot Östersund. Det hela blev inte bättre av att schemat var så rörigt att jag åkte till skolan tidigare än vad jag behövt. Jag fick iallafall jobbat en timma innan men sen visade det sig att det varit föreläsning ändå. Humm. Idag skulle vi ut på exkursion och där ute i skogen fick dagen sin vändning. Temat för dagen var hur skogen kan fungera som en rehabiliteringsmetod för sjukskrivna. Så dagens uppgift var helt enkelt att sitta i skogen en timme och bara vara. Det kom verkligen lämpligt! Enok var med mig och vi hade det så mysigt. Där låg jag på ett liggunderlag i skogen med Enok bredvid. Jag somnade en sväng och så njöt jag av solen som kikade fram. Bästa skoluppgiften alltså! Vi gjorde lite mer ute i skogen och när jag sen kom hem så pluggade jag lite ute på altanen, den så käkade vi när Johannes kom hem. Nu ikväll har jag varit på träning och snart ska jag gå till sängs. Hej svejs. 


Kommentera inlägget här: