Elin Linde

Ålidberget

Kategori: Allmänt

Den här veckan har varit väldigt hektiskt så det känns skönt att avsluta de sista timmarna lungt! Veckan har bestått av diverse olika träningar, massa vetenskapliga artiklar, debatt i skolan, besök i Stalon och möte för mitt ex-jobb, Johannes har varit borta, Stina och Lewi var här på besök och hade en företagskväll som jag var på och massa mer. Det var så kul att Köpplers var här! Världsbäst. I fredags kväll hade vi träning med fotbollslaget (typ sämsta tiden alltså) men det var iallafall kul. På kvällen tog vi det bara lungt. Igår hade jag träning vid lunch-tid och därefter hängde vi med Linnea, Magnus och hundarna i skogen ett tag. Haha, hundar alltså. Vi träffades och tänkte att de skulle leka med varandra men så hade de alla sina egna grejer för sig - Enok ville leta snöbollar, Heidi lekte med sin knut och Wiska grävde gropar. Haha, till slut så lekte de med varandra iallafall. På kvällen gjorde vi högrevsburgare och pommer i vår airfryer. Mums alltså! Sen kikade vi på film och hade det gott. Idag har vi gjort en utflykt till Ålidberget som ligger i Nordmalings kommun. Vi åkte först skidor utför i backen som helt klart fick godkänt och därefter åkte vi ett varv på längdskidorna med Enok. En väldigt mysig utflykt! När vi kom hem åkte jag på fotbollsträning och när jag väl kom hem lagade vi pizza och nu sitter jag i soffan och chillar. Trevlig kväll på er! 
 
 
Backan drivs ideellt av Friluftsfrämjandet i Nordmaling och när vi kom in i värmestugan doftade det nybakta kanelbullar. Det gick inte att motstå alltså! Åh, vi måste baka bullar snart. 
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2018-01-29 | 09:49:58

    Det är alltid lika roligt att få ta del av din/er vecka i text och bild.

Kommentera inlägget här: