Elin Linde

Juldagen

Kategori: Allmänt

Varje månad den 25:e hålls det en stor marknad i en park i Kyoto där jag läst att man kunde köpa billigt porslin, kimonos, yukatas, osv. och dit ville jag gärna åka. Johannes, B-M och jag for iväg tidigare än de andra och strosade runt. Det fanns mycket att köpa till bra priser men ingen av oss var på något köparhumör. Lika bra det egentligen. Sen fick jag lite panik för att det var så mycket människor överallt och för att vi fastnade i ett tempelområde och aldrig hittade ut. Puh. Men det var en rolig upplevelse ändå såhär i efterhand. Haha. Vi käkade lunch och vandrade sedan vidare till den gyllene paviliongen som verkligen var gyllene. Det var rikigt fint och mysigt att ströva runt där. Om det är något tempel man ska besöka så tycker jag att detta går in på plats nummer ett. 
 
 
Efter detta besök åkte vi hem och besökte knivbutiker på vägen, Johannes och jag ville köpa en kökskniv med oss hem. Vi besökte först en liten butik där vi inte hittade någon vi ville ha och sedan besökte vi den mest omtalade knivbutiken där vi hittade en fin kniv. De kunde dessutom gravera in vårt namn på knivbladet vilket vi ville. Vi gjorde dock misstaget att låta dem skriva med vanliga bokstäver och inte japanska tecken, vilket resulterar i att det ser ut som att ett barn skrivit. Haha, det blev iallafall charmigt. Vi kom på efteråt att de skriver ju aldrig med bokstäver i vanliga fall så de har ju liksom inte lärt sig och då är det ju inte så konstigt att stilen är lite sisådär. Vi kom hem till slut efter en lång dag ute och käkade middag i lägenheten även kväll. Det var mysigt.  
 
Kommentera inlägget här: