Elin Linde

Utehelg

Kategori: Allmänt

Eftersom det dragit sig ur lag från vår serie fick vi en ledig helg i stället för seriepremiär. Ganska så skönt ändå att ladda batterierna lite extra och ha en vilohelg innan allt drar igång på riktigt! Förra lediga helgen var i påskas men då höll jag ju igång hela tiden så nu har helt enkelt passat på att vila. I fredags kväll begav Johannes och jag oss ut till en sjö där vi hade tänkt att hänga och sova över. Det gick dock inte så bra att sova där så vi nöjde oss med hänget. Väldigt mysigt! Igår hade vi först tänkt att pimpla där vi var på fredagskvällen men det gick inte heller så bra pga vatten på isen. Vi ändrade planer och åkte till ett ställe längst med Öreälven och kände oss våriga. Jakob och Lovisa följde också med och vi hade med muurikkan som vi lagade mat på. Mums så gott det var och så härligt att se vårfloden pressa sig fram. Vi fortsatte sedan kvällen med dem och lagade mat här hemma. Mums igen. Måste ge ett litet mattips - blanda olivolja med basilika och vitlök för att sedan droppa över maten, tex ungsrostade rotfrukter. Så gott! Efter maten tittade vi på dokumentären om Avicii som jag verkligen rekomenderar. Huvva. Idag har jag gått en lång promenad med Enok längst med älven och sedan har vi varit i kyrkan. Nu är jag hemma medan Johannes är ute och cyklar. Resten av dagen blir lugn! 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: