Elin Linde

Så fina

Kategori: Allmänt

Igår när jag kom hem från träningen stod det et paket på bordet och väntade på mig. Min försenade julklapp från Johannes hade äntligen kommit. I paketet var det inget mindre än ett par kero-tofflor. Så fina, så bra och sköna. Jag blev superglad och det känns så härligt att ha ett stycke hantverk på fötterna. Vi var förbi fabriken i somras när vi var i Pajala och jag blev så glad över att den finns där i Norrbottens skogar och skapar arbetstillfällen för människor i byarna runtomkring. 

Idag har jag förutom att glädjas över mina tofflor varit hemma och pluggat. Nu handlade datalabben om fjärilar i ett fragmenterat landskap och hur populationen påverkas av olika faktorer som till exempel brand. När labben var klar hoppade jag över på nästa uppgift och skrev ihop en inläming som jag just skickat in. I eftermiddag är det matlagning och sedan tabataträning med fotbollen som står på tur. Jag insåg just att om en vecka får vi nycklarna till vårt nya hem. Så fint det känns. Det finns dock en del att packa innan dess men jag känner att det tyngsta lasset tar vi i helgen. Det blir nog bra det. 
 
 
Kommentera inlägget här: